کسب و کارهای بزرگ

گزارش سال ۱۴۰۰ اسنپ

موفقیت اسنپ از نگاه بنیانگذاران؛ محمود فوز و ایاد الکسار

الکسار، مدیرعامل آلمانی‌ گروه اسنپ در مراسم گزارش سال ۱۴۰۰ اسنپ ، درباره تفاوت ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی در زمینه میزان استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره صحبت کرد و گفت: «از همان قدم اول، سرمایه‌گذاران از تصمیم ما برای آمدن به ایران تعجب می‌کردند، ولی به آن‌ها ثابت کرده‌ایم که اشتباه می‌کردند. حالا در ایران همه چیز دیجیتال شده است. وقتی از ایران به شهر خودم در آلمان برمی‌گردم انگار تاریخ به عقب برگشته. من به عنوان یک شهروند آلمانی در شهر خودم حتی امکان گرفتن تاکسی به‌صورت آنلاین را ندارم.»

ایاد الکسار درباره مشکلات و موانعی که اسنپ پشت سر گذاشته و تاثیرات آن هم صحبت کرد. او گفت: «به خاطر تحریم‌ها خیلی چیزها را مجبور شدیم از ابتدا خودمان بسازیم. از اسنپ کلاد گرفته تا اسنپ مپ. این دستاورد بی‌نظیر مهندسان ایرانی است که در دنیا کمتر شبیه‌شان را دیده‌ام. تحریم‌ها ما را در شرایط دشواری قرار داد، ولی همزمان کمک کرد مستقل و خودکفا شویم.»

 

طبق گزارش عملکرد گروه اسنپ، این شرکت در پایان سال گذشته، ۵۲ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۳۵ کاربر داشته که ۱۰ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۴۲۵ نفر در همین سال به این سامانه اضافه شدند.

محمود فوز دیگر بنیانگذار اسنپ در ادامه افزود: «در سال ۱۴۰۰ رکورد بیش از ۳ میلیون سفر روزانه را در ایران ثبت کردیم. حتی اوبر هم که الگوی تاکسی اینترنتی‌ها در جهان است، چنین حجم سفری را در هیچ شهری ندارد و از این تعداد سفرها، یک میلیون آن فقط روزانه در تهران انجام می‌شود و سهم بازار ما در بخش حمل و نقل در سال گذشته به بالای ۹۰ درصد رسیده است.»

فوز تاکید کرد که « اسنپ فقط در تهران یک میلیون سفر روزانه دارد که در مقایسه با اوبر، این رقم بزرگی به حساب می‌آید: «باید بگویم که اوبر هم در یک روز به این عدد در شهرهای بزرگ نمیرسد. سهم بازار ما بالای نود درصد از مارکت کشور است و این باعث می‌شود که بخواهم از همه همکاران و رانندگان و دیگر همراهان خودمان تشکر کنیم. »

محمود فوز در پایان گفت: «وقتی از من می‌پرسیدند سقف خواسته‌هایمان چیست؟ حتی نمی‌توانستم تصور کنم که به رکورد بالای ۳ میلیون سفر در کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت برسیم. فکر نمی‌کنم در هیچ جای در دنیا چنین نسبتی بین میزان جمعیت و تعداد سفرهای روزانه با تاکسی اینترنتی وجود داشته باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *