کسب و کارهای بزرگ

فروشگاه زنجیره ای ای-مارت

ای-مارت (به انگلیسی ( E-mart شرکت خرده‌فروشی کره‌ای است، که با در اختیار داشتن شبکه‌ای از ۱۴۰ شعبه در کره جنوبی و ۲۷ شعبه در چین، مالک بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی در کشور کره محسوب می‌شود.

Emart اولین هایپرمارکت در کره است و یک شرکت خرده فروشی است که به ایجاد سبک زندگی شاد برای مشتریان اختصاص دارد.

اولین هایپرمارکت کره به نام Emart Changdong

اولین هایپرمارکت کره به نام Emart Changdong در 12 نوامبر 1993 توسط Shinsegae به عنوان اولین خرده فروش تخفیفی در کره جنوبی تأسیس شد..

ای مارت در سال 2006 شعبه‌های وال‌مارت در کره جنوبی را خریداری کرد، و در حال حاضر به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از گروه شینسگائه فعالیت می‌کند و با تبدیل شدن به خرده فروش تخفیفی شماره یک کره، تا امروز به موفقیت های خود ادامه می دهد.

ایمارت بزرگترین مرکز تدارکات و توزیع، اولین مرکز پردازش مواد غذایی تازه و دارای بهترین زیرساخت های لجستیکی در کره می باشد.
بازار ای مارت همه چیز از غذا گرفته تا لباس و پوشک و تنوع بسیار زیادی از کالاها را ارائه می دهد. E-mart یک وب سایت دارد که در آن می توان محصولات را به صورت آنلاین خریداری یا مشاهده کرد.
در سال 2021، فروشگاه های رفاهی E-Mart 24 به مالزی گسترش یافت تا به طور مستقیم با CU رقابت کند.
در ژانویه 2022، E-Mart اکثریت سهام (80.01٪) را در eBay کره سابق به دست آورد که نام آن را به “Gmarket Global” تغییر داد. EBay 19.99% سهام شرکت را حفظ کرد.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، کره جنوبی قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس کره معامله می‌شود.

سان سیل (sunny sale)

فروشگاه ایمارت ایده خلاقانه ای را برای افزایش فروش خود انجام داد. مدیران فروشگاه متوجه شدند بین ساعات 12 الی 13 فروششان افت می کند. مردم در این ساعت مردم مشغول خوردن ناهار هستند، برای اینکه مردم را برای خرید ترغیب کنند ایده ( سان سیل ) را اجرا کردند. طی پیاده سازی این ایده سازه ای را طراحی کردند و جلوی درب فروشگاه قرار دادند. از ساعت 12 الی 13 با سایه ای که از نور خورشید تشکیل میشود یک کیوآر کد ساخته میشود که مردم می توانند با اسکن آن تخفیف بگیرند و اینترنتی خرید کنند. در ابتدا در 13 لوکیشن این سازه نصب شد و بعد تعداد آن به 36 لوکیشن رسید. بررسی ها نشان داد بعد از اجرای این طرح 58 درصد تعداد مشتریان نسبت به ماه قبل بیشتر شدند و 28 درصد فروش در زمان ناهار افزایش پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *