مقالات

حرکت به سمت خرده فروشی دیجیتال

محیط های خرده فروشی همواره در حال تغییر هستند. در واقع فروشگاه های خرده فروشی در عصر حاضر، به سمت آنلاین شدن و بهره گیری از تکنولوژی دیجیتال می روند. یک راه جدید برای ارتباط با دنیای دیجیتال، استفاده از صفحه های نمایش لمسی (کیوسک تاچ) است.

این شیوه خرید و فروش در یک فروشگاه یا مرکز خرید موجب درگیر کردن افراد با محتوای دیجیتالی شده و باعث تداوم ارتباط مشتریان با نام تجاری شما می شود. استفاده از صفحه های نمایش لمسی در یک خرده فروشی موجب جذب و تحریک مشتریان به خرید می شود. تکنولوژی صفحه نمایش لمسی به سرعت جایگزین ماوس و صفحه کلید شده است. این شیوه از دید مشتریان و کاربران بسیار راحت تر و جذاب تر به نظر می رسد.

 

کیوسک های تاچ تعاملی

کیوسک های تعاملی از ابزارهای قدرتمند دنیای بازاریابی و برندینگ هستند. به وسیله کیوسک های تعاملی، شما می توانید به مشتریانتان نشان دهید که چه چیزی برای ارائه به آن ها دارید. کیوسک های تعاملی یک راه عالی برای فروشگاه شماست تا از هر لحظه برای گرفتن اطلاعات از مشتریان و ترغیب آن ها به خرید استفاده کنید. پلت فرم بازاریابی از طریق کیوسک، بسیار منظم و سازماندهی شده می باشد و امکان مقایسه محصولات را با کیفیت بالا برای مشتریان فراهم می کند. مشتریان می توانند نظرات افراد دیگر درباره محصولات را که در شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر و… انتشار یافته است، به راحتی مشاهده کنند و از این اطلاعات برای مقایسه محصولات با یکدیگر و تصمیـم گیری خرید بهره ببرند. کیوسک های تعاملی با ارائه محتوای بصری چشم نواز و ایجاد تجربه تعاملی برای کاربران، نقش مهمی را در برند سازی ایفا می کنند.

کیوسک های تاچ سلف سرویس می توانند در ساخت یک برند منحصر به فرد و جذاب، کمک کننده باشند. ارائه محتوای دیجیتالی، نرخ تعاملات با مشتریان را افزایش می دهد و میان برند سازی و ایجاد تجربه بهتر مشتری، ارتباط برقرار می کند. سیستم کیوسک تاچ این اطمینان را به کسب و کارها می دهد که برند آن ها به شیوه ای جذاب به مشتریان ابلاغ شده است. کیوسک ها یک پلت فرم بازاریابی برای برند کسب و کارها هستند. کیوسک های تعاملی به وسیله ارتباط مستقیم با مشتریان، درگیری ذهنی افراد با برند ها را افزایش می دهند. فروش سخت یک تاکتیک قدیمی از مد افتاده است و می توان آن را با خیال راحت کنار گذاشت. فروشندگان امروز، نیازمند یک رویکرد جدید برای ارتباط با مصرف کنندگان هستند. ابزارهای جدید فروش همراه با نگرش درست و تکنولوژی ایده آل به آن ها کمک خواهد کرد تا موفق تر عمل نمایند. روند فروش کلاسیک، تاکتیک ها و تکنولوژی مورد استفاده کارکنان نیازمند تغییر به یک مدل جدید می باشد. امروزه مصرف کنندگان به تعداد زیادی از منابع آموزشی از طریق رایانه های شخصی و دستگاه های تلفن همراه شان، دسترسی دارند. افراد به فروشگاه مراجعه می کنند زیرا آن ها تمایل به خرید دارند و احتمال خرید در آن ها بسیار بالاست. افراد از زمانی که وارد فروشگاه می شوند در حال بررسی و تحقیق در ارتباط با محصولات هستند. نقش جدید کارکنان برای هدایت خریداران این است که با خریداران بیشتر تعامل برقرار کنند و هر گونه سوال و شک و تردید در ارتباط با محصولات را از بین ببرند و خریداران را برای تصمیم نهایی خرید تشویق نمایند. در عین حال کارکنان و فروشندگان باید مواظب باشند که نظر و حق انتخاب مشتری را در نظر بگیرند و نظرات خود را بر خریداران تحمیل نکنند.

یکی از تکنولوژی های جدیدی که فروشندگان در سراسر دنیا امروزه از آن استفاده می کنند، کیوسک تاچ سلف سرویس می باشد. کیوسک های تعاملی این اجازه را به خریداران می دهند که به تنهایی بتوانند محصولات برند مورد نظرشان را بررسی و انتخاب نمایند. کیوسک های دارای صفحه نمایش لمسی با استفاده از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا، خریداران را در بررسی و انتخاب محصولات یک برند برای خرید کمک می کنند. اپلیکیشن کیوسک برای استفاده توسط مصرف کنندگان بسیار ساده است و خریداران می توانند بدون نیاز به راهنمای کارکنان از امکانات کیوسک های لمسی استفاده کنند. کاربران کیوسک همچنین می توانند پس از بررسی و انتخاب محصول مورد نظرشان، فرآیند خرید و پرداخت وجه را نیز از طریق کیوسک انجام دهند. استفاده از سیستم های دیجیتال یکپارچه موجب می شود بسیاری از کارها به صورت خودکار انجام شود و از کاغذ بازی و اتلاف وقت کاسته می شود. استفاده از تکنولوژی های دیجیتال و تعاملی هم به نفع صاحبان کسب و کارهاست و هم پاسخگوی انتظارات و نیازهای مصرف کنندگان و مشتریان می باشد.

فروش مشتری محور از طریق کیوسک های هوشمند

امروزه، مشتریان می خواهند روش های جدید را برای خرید کردن تجربه کنند. کیوسک تاچ تعاملی یک روش استثنایی برای انجام این کار است. کیوسک های دارای صفحه نمایش لمسی یک رویکرد مدرن جهت خرید و فروش را ارائه می دهند. به جای تلاش برای جلوگیری از ابتکار عمل مشتریان، صاحبان کسب و کار باید با استفاده از ابزار تکنولوژی، مشتریان را به فعالیت و تعامل بیشتر تشویق کنند. ارتباط و تعامل بیشتر با مشتریان بر روند فروش تاثیر چشمگیری دارد. کیوسک های تعاملی هم زمان با برقراری ارتباط با مشتریان، استقلال خرید مشتریان را نیز حفظ می کنند و مشتریان می توانند مستقل و بدون حضور فروشنده، خرید خود را انجام دهند.

ارائه اطلاعات به مشتریان

امروزه مشتریان تمایل دارند قبل از خرید محصول مورد نظرشان، اطلاعاتی را درباره آن محصول کسب نمایند و آن محصول را با محصولات مشابه اش مقایسه نمایند. کیوسک های سلف سرویس، اطلاعات جامعی را درباره انواع محصولات و کارکردها و مزایای آن ها در اختیار مشتریان قرار می دهند. اطلاعاتی که از طریق کیوسک نمایش داده می شود، دارای کیفیت و گرافیک بالا است و در آن از تصاویر جذاب و فیلم های با کیفیت هم استفاده شده است. چنین اطلاعاتی، در ذهن مشتریان، ماندنی تر است و بیشتر مورد اعتماد آن ها است.

جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل

کیوسک هوشمند یکی از بهترین و دقیق ترین ابزار بازاریابی برای جمع آوری اطلاعات مشتریان است. تکنولوژی کیوسک تاچ به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا بتوانند نیازها و خواسته های مشتریان شان را بهتر بشناسند و بتوانند در آینده، خدمات و محصولات مورد نیاز و مورد علاقه آن ها را ارائه دهند.

شکل گیری ارتباطات قوی و وفاداری مشتریان

یک کیوسک هوشمند، نه تنها یک ابزار اطلاعاتی قوی در خرده فروشی ها است، بلکه یک ابزار مهم برای برقراری ارتباطات پایدارتر میان مشتریان و صاحبان کسب و کار است. صاحبان کسب و کار می توانند از مشتریان شان بخواهند
که انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند، فیلم ها و تصاویر موجود در صفحه نمایش کیوسک را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، و…

 تعاملات میان مشتریان و صاحبان کسب و کار از یک طرف به تقویت برند کسب و کار مورد نظر کمک می کند و از طرفی دیگر منجر به شکل گیری تجربه خوب خرید در ذهن مشتریان می شود.

انواع محتوا در کیوسک های تاچ هوشمند

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می تواند تاثیر بزرگی بر نمایش از طریق کیوسک های خرده فروشی داشته باشد.
خرده فروشان برای حفظ کسب و کار خود در صنعت میبایست خریداران را علاقه مند به خرید نمایند و برای برند کسب و کارشان اعتماد سازی نمایند. کیوسک های تاچ سلف سرویس با صفحه نمایش بزرگ و محتوای جذاب می توانند در جلب توجه خریداران تاثیر به سزایی داشته باشند. کیوسک های خرده فروشی با ارائه اطلاعات جالب و سرگرم کننده
می توانند ارتباط خوبی را با مشتریان برقرار کنند. انواع مختلفی از محتوا می تواند از طریق کیوسک خرده فروشی به نمایش گذاشته شود.

در ادامه این مطلب به چندین نوع محتوا اشاره خواهیم کرد:

توصیف محصول به صورت تعاملی

خریداران می توانند تمام محصولات خرده فروشی را از طریق صفحه نمایش لمسی کیوسک مشاهده کنند. خریداران می توانند به راحتی با محصولات تعامل برقرار کنند و تمام مزایا و کاربردهای محصول را از طریق صفحه نمایش ببینند. قطعا شرح محصولات به صورت تعاملی و بصری تاثیر بیشتری از شرح کلامی محصولات دارد.

فیلم ( ویدئو) با کیفیت بالا

مصرف کنندگان معمولا به واسطه دستگاه های هوشمند، دسترسی زیادی به ویدئو ها و فیلم های یک برند دارند. مصرف کنندگان به دیدن این ویدئو ها علاقه نشان می دهند پس چه بهتر که این فیلم ها و ویدئو های جذاب از طریق کیوسک خرده فروشی و با صفحه نمایش بزرگ پخش شود. قطعا تاثیر بسیاری در جلب توجه و جذب خریداران خواهد داشت. استفاده از محتوای ویدئویی با کیفیت و خلاقانه، مشتریان را بیشتر به خریدن محصولات ترغیب خواهد کرد.

تصاویر متحرک و پویا

کسب و کارها می توانند برای معرفی محصولات خود از تصاویر متحرک و پویا استفاده کنند. تصاویر متحرک و با کیفیت زمانی که از یک صفحه نمایش بزرگ پخش شوند، توجه خریداران بیشتر را به خود جلب خواهند کرد و آن ها بیشتر به خریدن محصولات ترغیب می شوند. همچنین، از آنجایی که هیچ جایی در یک فروشگاه وجود ندارد که تمام خطوط تولید و محصولات یک شرکت را به صورت یکجا به نمایش بگذارد، به جایگزین هایی نیازمند است. کیوسک های هوشمنـد با فراهم آوردن گالری عظیمـی از تصـاویر که مشتـریان می توانند با حرکات بصری بر روی صفحه نمایش های بزرگ، آنها را مرور کنند، این امکان را به وجود می آورند. در نتیجه مشتریان می توانند از طریق مقایسه هایی که انجام می دهند اطلاعات لازم را از گالری تصاویر کیوسک های هوشمند جمع آوری کنند.

انواع محتوا در کیوسک های تاچ هوشمند

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می تواند تاثیر بزرگی بر نمایش از طریق کیوسک های خرده فروشی داشته باشد. خرده فروشان برای حفظ کسب و کار خود در صنعت بایستی خریداران را علاقه مند به خرید نمایند و برای برند کسب و کارشان اعتماد سازی نمایند. کیوسک های تاچ سلف سرویس با صفحه نمایش بزرگ و محتوای جذاب می توانند در جلب توجه خریداران تاثیر به سزایی داشته باشند. کیوسک های خرده فروشی با ارائه اطلاعات جالب و سرگرم کننده می توانند ارتباط خوبی را با مشتریان برقرار کنند. انواع مختلفی از محتوا می تواند از طریق کیوسک خرده فروشی به نمایش گذاشته شود. علاوه بر آنچه گفته شد دو نوع محتوای دیگر قابلیت نمایش درآمدن در این کیوسک ها را دارند.

داشبورد های مفید

هنگامی که خریداران به کیوسک مراجعه می کنند، استفاده از کیوسک باید کاربران کیوسک را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین آیتم هایی باید مد نظر قرار بگیرد که خریداران را به حفظ تعامل با کیوسک، متقاعد کند. اپلیکیشن کیوسک باید اطلاعات جامع و مرتبط و به روز را در اختیار کاربران قرار دهد. اگه خریداران احساس کنند اطلاعات کیوسک به درد آن ها نمی خورد و آپدیت نیست و یا کار کردن با اپلیکیشن کیوسک برای آنها دشوار است، از برقراری ارتباط و تعامل با کیوسک خود داری خواهند کرد. ( اطلاعاتی از قبیل وضعیت آب و هوا، آخرین تغییرات بازار سهام و…)

محافظ صفحه نمایش فریبنده

زمانی که هیچ کاربری در حال استفاده از کیوسک نیست، برخی از موارد بالا، مثل تصاویر و کلیپ های ویدئویی، می توانند بعنوان محافظ صفحه نمایش به کار گرفته شوند. در حالی که حفظ توجه کاربران مهم است، اما چیزی که در مرحله اول ضروری به نظر می رسد، جلب توجه افراد است. این کاریست که یک محافظ صفحه بزرگ با نشان دادن جذابیت و تعاملی بودن کیوسک، با نشان دادن تبلیغات مربوط به برندهای فروشگاه یا تخفیف انجام می دهد و مشتریان را به بازدید و بررسی دستگاه کیوسک دعوت می کند. در کل، امروزه یک فروشگاه خرده فروشی برای ماندن در صحن رقابت، نیازمند برنامه ریزی و تلاش بسیار است. کیوسک های خرده فروشی با ارائه چندین نقشی می توانند کمک های قابل توجهی به صاحبان کسب و کار بکنند. خرده فروشان می توانند از طریق کیوسک های هوشمند تعاملی، میان مشتریان مسابقه برگزار کنند، از طریق کیوسک پرسش و پاسخ انجام دهند و در نهایت میان مشتریانشان قرعه کشی برگزار کنند و به برندگان جایزه دهند. صاحبان خرده فروشی ها می توانند از طریق کیوسک های هوشمند، به حفظ و گسترش برند خود کمک کنند و باعث جذب حفظ مشتریان وفادار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *