مقالات

قابلیت جدید اینستاگرام پیج شما را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل می‌کند

قابلیت جدید اینستاگرام به نام Shops می‌تواند پیج شما را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کند و با ارائه‌ی کاتالوگ محصولاتتان، مشتریان جدیدی را به دست آورید.

خرید آنلاین امکانیست که با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است و بسیاری از مردم در سراسر جهان این روزها ترجیح می‌دهند اکثر خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. اکنون کمپانی فیس بوک به لطف قابلیت تازه‌ای به نام Shops به کاربران اجازه می‌دهد پیج خود فیس بوک و اینستاگرام را به یک فروشگاه اینتلنتی تبدیل کنند. به گفته‌ی فیس بوک، این قابلیت جدید اینستاگرام و فیس بوک کمک حال کسب و کارهای آنلاین می‌شود که در روزهای شیوع کروناویروس آسیب دیده‌اند.

 

فیس بوک و اینستاگرام به کمک کسب و کارهای کوچک می‌آیند

شما به لطف قابلیت جدید اینستاگرام می‌توانید بخشی از صفحه‌ی خود در دو سرویس نام برده را به یک فروشگاه اینترنتی اختصاص دهید و کاتالوگ محصولاتان را به نمایش مشتریان بگذارید. البته توجه داشته باشید که عملیات خرید در خود این پلتفرم‌ها انجام نمی‌شود، بلکه مشتری به صفحه‌ی محصول در وب سایت کسب و کار شما هدایت می‌شود و از آن طریق ادامه‌ی فرآیند را انجام می‌دهد.

قابلیت جدید اینستاگرام و فیس بوک به کسب و کار شما کمک خواهد کرد و توجه کاربران را به محصولاتتان جلب می‌کند تا بتوانید مشتریان بیشتری را به دست آورید. علاوه بر این شما می‌توانید با مشتریان خود از طریق دایرکت اینستاگرام، اپلیکیشن مسنجر یا واتساپ نیز به مکالمه بپردازید و به سوالات احتمالی آن‌ها پاسخ دهید. این ویژگی در اینستاگرام به مراتب ویژه‌تر خواهد بود و در به‌روزرسانی‌های بعدی اپلیکیشن به عنوان یک زبانه جدید، جایگزین زبانه‌ی Activity خواهد شد.

 

 

اما یک قابلیت جذاب دیگری که در آینده به اینستاگرام اضافه می‌شود، فروش از طریق لایو توسط کسب و کارها است. به لطف این ویژگی، کسب و کارها و اینفلوئنسرها می‌توانند با تگ کردن محصولات مد نظر پیش از آغاز لایو، خرید کردن آن‌ها را در لینک‌های پین شده‌ در زیر لایو آسان‌تر کنند. این ویژگی می‌تواند از اینستاگرام یک رقیب خیلی جدی برای یوتیوب بسازد تا اینفلوئنسرها و ویدیوبلاگرها بدون نیاز به مهاجرت، بتوانند از طریق همین پلتفرم محصولات مد نظرشان را در ویدیوهای لایو تبلیغ کنند.

فیس بوک می‌گوید ویژگی Shops به مرور در اختیار کاربران پلتفرم‌های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک قرار خواهد گرفت.

قابلیت Shops به مرور در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *