مقالات

راهکارهای GS1 در بخش خرده فروشی

راهکارهای GS1 در بخش خرده فروشی

فرآیند‌های کسب‌وکار در صنعت خرده فروشی، جزء یکی از فرآیند‌های سخت و پیچیده است. چرا که درگیر شدن در امور روزانه باعث می‌شود تا درصورت اندکی غفلت از اهداف ماهیانه و سالیانه تعریف شده دور شود. از همین رو، مسائل مرتبط با مدیریت داده‌ها که تا قبل از این جزو اولویت‌های مدیران ارشد صنعت خرده فروشی نبود اکنون خیلی اهمیت یافته است.
تاکنون این خرده فروشان بزرگ بوده‌اند که در صنعت خود پیشرو بوده و باعث ایجاد تغییرات مهم در صنعت شده‌اند. اما اکنون این پارادایم تغییر یافته و خرده فروشانی که در حوزه تجارت الکترونیکی ورود کرده اند به عنوان پیشروان صنعت شناخته می شوند. افزایش میانگین سنی جمعیت، تغییرات سریع فناوری و فشارهای جدید بازارهای جهانی باعث شده است که بیشترکسب وکارها و مخصوصاً خرده‌فروشان چاره ای جز تطابق یافتن و همسوسازی خود با تغییرات، برای باقی ماندن در گردونه رقابت را نداشته باشند.
ذائقه و انتظارات مصرف‌کنندگان کنونی با مصرف کنندگان قبل از 2010 خیلی متفاوت شده است. مصرف کنندگان کنونی انتظار دارند که اطلاعات در مورد کالایی که می‌خرند، باید کاملا در دسترس آن‌ها باشد و به اشتراک‌گذاری اطلاعات را یک حق برای خود می دانند. این تغییرات پویا و روزافزون در انتظارات مشتریان به معنی آن است که خرده‌فروشان بایستی کاملا چابک بوده و در هر زمانی آماده تغییر باشند. ضمن اینکه تغییرات زنجیره‌های تامین نیز برای مواجهه با این توسعه‌ها اجتناب ناپذیر است.
بکارگیری استاندارد‌های GS1 و سیستم‌های بارکدینگ بین المللی طی سی سال اخیر در صنعت خرده فروشی منافع زیادی را برای مصرف کنندگان در سرتاسر جهان فراهم آورده است .GS1 در واقع یک سیستم جهانی را مدیریت می کند که به همه شرکت‌ها در سرتاسر جهان این امکان را می‌دهد تا موارد زیر را به صورتی یکسان و با زبانی مشترک ایجاد کنند.

  • اقلام تجاری (شامل محصولات و خدمات)
  • سرمایه‌های ثابت
  • واحدهای لجستیکی
  • مرسوله ها
  • مکان‌های فیزیکی
  • مکان‌های مجازی (میل باکس‌ها یا سایت‌های شرکت‌ها)
    استفاده از GS1 و بارکدهای آن در صنعت خرده‌فروشی (و همچنین سایر بخش‌ها) باعث ایجاد منافع زیر برای کل زنجیره‌تامین می‌شود:

[button link=”https://arghamnegargroup.com/wp-content/uploads/Catalog-KhordeForoshi-Qarn21.pdf” color=”red”] دانلود کانالتوگ[/button]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *