مقالات

راهکارهای جذب بیشتر مشتری برای خرده فروشی ها

خرده فروشی ها یکی از بخش های مهم در زمینه کسب و کار محسوب می شوند که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در این رابطه مسئله فروش، یک چالش همیشگی محسوب می شود. درواقع به عقیده بسیاری از مدیران، این بخش تجاری به علت کوچک بودن، ابدا توان مقابله با برندهای بزرگ را نداشته و این امر باعث می شود تا آنها محکوم به رضایت به سودی محدود باشند، با این حال واقعیت این است که این تصور کاملا غلط بوده و همه چیز به عملکرد خودتان وابسته است. در این راستا به بررسی اصولی خواهیم پرداخت که باعث جذب مشتری برای خرده فروشی ها خواهد شد.

1-شیفت کاری داشته باشید

برای عملکردی درخشان، افراد نیاز به سطح انرژی کافی دارند. بدون شک توقع از فردی که از صبح تا شب در مغازه حضور دارد، بیش از حد ایده آل گرایانه خواهد بود. این امر در حالی است که شما می توانید در دو یا سه شیفت کارها را تقسیم کنید. برای مثال صبح تا ظهر یک گروه، ظهر تا عصر گروهی دیگر و عصر تا شب آخرین کارمندان حضور داشته باشند. این امر باعث می شد تا افراد صرفا به کار شما محدود نبوده و امکان انجام فعالیت های بیشتر و در نهایت کسب درآمد بالاتر را داشته باشند. درواقع صرفا فروشندگی کردن برای بسیاری از افراد خصوصا آنهایی که خانواده تشکیل داده اند، ابدا کافی نخواهد بود. همچنین مشتریان نیز می توانند با چهره های جدید که انرژی بالاتری نیز دارند آشنا شده و این امر تنوع لازم را برای آنها به همراه خواهد داشت. آمارها نیز حاکی از آن است که خرده فروشی هایی که به این شیوه رفتار می-کنند، عموما موفق تر ظاهر شده اند.

2-با توجه به عملکرد افراد سطح حقوق را تعیین کنید

این امر که افراد بدانند در صورت تلاش بیشتر و عملکردی تاثیرگذارتر حقوق بالاتری را نیز خواهند داشت، باعث می شود تا تحولی در راندمان کاری آنها رخ دهد. به همین خاطر انجام دو اقدام کاملا ضروری خواهد بود. نخست آنکه لازم است تا حقوق ثابت را کنار گذاشته و تنها براساس عملکرد آنها سطح را تعیین کنید، با این حال لازم است تا قوانین مشخصی در این رابطه وجود داشته باشد تا افراد احساس بی عدالتی نکنند. همچنین ضروری است تا شرایط رقابت سالم را ایجاد کنید. برای مثال افرادی که رضایت مشتری بالاتری را داشته باشند، پاداش هفتگی خواهند داشت، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید به تعداد مشتری نیز توجه داشته باشید برای مثال رضایت 7.2درصدی که از 1000 مشتری به دست آمده است، به مراتب بهتر از عدد 8.4از 30 مشتری است. درواقع اگر به این موارد کوچک دقت عمل کافی را نداشته باشید، با نتایج عکس مواجه خواهید شد. در نهایت شما نیز می-توانید از راهکارهای مدیران دیگر در این رابطه استفاده کنید. برای مثال ری کراک (مالک برند مک دونالد) از زوج های جوان که با مشکل مالی مواجه بودند استفاده می-کرد. حضور همسر در محل کار و انگیزه بالا برای کسب درآمد بیشتر، باعث می شد تا فروشندگان عملکردی فراتر از حد تصور را داشته باشند.

3-لباس فرم را فراموش کنید

این امر نه تنها هزینه ای را برای شما به همراه خواهد داشت، بلکه برای فروشندگان نیز سختی هایی را به همراه دارد. به همین خاطر توصیه می شود که تنها یکسری قوانین داشته باشید و آنها را در انتخاب نوع لباس تا حد امکان آزاد بگذارید. این امر رضایت بالاتری کارمندان شما را به همراه داشته و این رضایت شغلی در نحوه رفتار آنها با مشتری نیز نمود خواهد داشت.

4-قدرت خرید جامعه هدف را مورد توجه قرار دهید

این امر که بدانید اکثریت جامعه هدف شما از چه سطح درآمدی برخوردار بوده و تا چه حد قدرت خرید دارند، کمک خواهد کرد تا قیمت گذاری بهتر و راهکارهای مناسب تری را ارائه دهید. برای مثال اگر قدرت خرید کم است، ضرورت اقساطی کردن خرید محصولات، کاملا حیاتی خواهد بود. همچنین شما باید تخفیف های ویژه را جزو اصول بازاریابی خود قرار دهید. این امر اگرچه در ظاهر سود شما را کاهش می دهد، با این حال با افزایش چشمگیر تعداد مشتری شما حتی با سود به مراتب بالاتر نیز مواجه خواهید شد. این سیاست درست اقدامی است که در جمعه سیاه نیز به اجرا درمی آید. به صورت خلاصه خرده فروشی ای موفق خواهد بود که جامعه خود را به خوبی بشناسد و براساس این شناخت تصمیم گیری و اقدام کند.

5-راحتی را مهم ترین فاکتور بدانید

این امر که خرید کردن از شما در مقایسه با سایر رقبا، راحت تر باشد، یک مزیت رقابتی فوق العاده محسوب می شود. درواقع شما باید به دسترسی، نوع چیدمان مغازه، امکانات رفاهی ضروری نظیر آبسردکن فضای کافی برای نشستن و … توجه داشته باشید. در این رابطه حتی برخی از مغازه ها برای راحتی کار مشتریان خود، سرویس ارسال رایگان محصول حتی در هنگام خرید حضوری را ایجاد می کنند. درواقع برای موفقیت ضروری است تا نگاهی بلندمدت را داشته و از کاهش سود خود برای ساخت آینده ای بهتر واهمه ای نداشته باشید.

6-از اینترنت کمک بگیرید

بسیاری از افراد از هزینه های ساخت یک اپلیکیشن وحشت دارند، با این حال چندین برابر آن را صرف روش های تبلیغاتی که تاثیرگذاری کمی را دارند نظیر پخش تراکت می کنند. علت این امر به این خاطر است که برای طراحی و ساخت یک اپلیکیشن شما باید یک هزینه اولیه را پرداخت کنید که کمی بالا است، با این حال هزینه هایی نظیر پخش کردن تراکت، به این علت که خرد هستند، چندان به چشم نمی آید، با این حال یک اپلیکیشن شما را تا آخرین روزی که قصد فعالیت دارید، ایمن کرده و مشتری را به بالاترین حد رضایت خواهد رساند. به همین خاطر بسیار مهم است که درست هزینه کنید. فراموش کنید که امروزه اکثر افراد از گوشی های هوشمند برخوردار بوده و وجود یک اپلیکیشن باعث می شود تا شانس موفقیت بالایی را داشته باشید، با این حال در این بین از توجه به شبکه های اجتماعی نیز نباید غافل شد.

همچنین این امر که تا حد امکان خود را همگام با حفظ محیط زیست معرفی کنید، بدون شک با توجه به اهمیت یافتن این موضوع در سطح جهانی، تاثیرگذاری فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت. برای مثال شما می توانید به جای تهیه کارت، اپلیکیشن خود را معرفی کنید که این امر به معنای حذف نیاز شما به کاغذ و تولید زباله خواهد بود. همچنین جایگزین کردن کیسه به جای نایلون های پلاستیکی، از دیگر اقدامات جذاب محسوب می شود. درواقع در حال حاضر بسیاری از افراد به علت مشغله های کاری خود تمایل کمی برای خرید حضوری دارند. به همین خاطر امکان خرید اینترنتی در کنار تولید مناسب محتوا، می تواند معجزه ای در رابطه با میزان فروش شما باشد.

در نهایت فراموش نکنید که تمامی این روش ها در صورتی که شما از اجناس رضایت بخشی برخوردار نباشید، بدون فایده خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود که همیشه چیزی را به فروش برسانید که خودتان حاضر به خرید آن هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *