مقالات

باران ۳۶۰ نرم افزار مدیریت سازمانی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای

باران ۳۶۰ نرم افزار مدیریت سازمانی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای است. نرم افزاری یکپارچه که مدیریت تمام بخش های فروشگاه های زنجیره ای را شامل می شود. نرم افزار فروشگاهی باران ۳۶۰، نرم افزاری بومی و مبتنی بر استانداردها و دانش روز صنعت خرده‌فروشی بین المللی است. باران راهکار مدیریت سازمانی فروشگاه ها و هایپرمارکت های زنجیره ای است این راهکار دارای یک رابط کاربری ساده و بسیار کامل، برای صندوقداران، ماژول‌های کنترلی برای مدیران فروشگاه و انبارها و ستونی مستحکم در حوزه مالی و اداری بوده که شامل حسابداری تجمیعی تحت وب در سطوح فروشگاه، دفاتر ناحیه، دفتر سرپرستی و دفتر هلدینگ، سیستم‌های خزانه‌داری تجمیعی و شعب تحت وب، سیستم کنترل و مدیریت اموال و دارایی‌های ثابت تحت وب و سیستم احکام و حقوق و دستمزد تحت وب می‌باشد.

یکپارچگی و جامعیت باران 360 موجب شده تا انتخاب فروشگاه ها و هایپرمارکت های زنجیره ای بزرگ و مطرح کشور باشد.

همچنین، این سیستم، با ماژول وب سرویس یکپارچگی کامل با نرم افزار فروشگاه اینترنتی داشته؛ و ساختارهای omni channel در آن قابل پیاده سازی میباشد.

نکته مهمی که باران 360 را از سایر نرم افزار های خرده فروشی متمایز می سازد تمرکز ویژه آن بر فروشگاه های زنجیره ای است. باران360 با تکیه بر سالها تجربه در حوزه خرده فروشی و ارایه نرم افزار فروشگاه زنجیره ای به بررسی نیازمندیها و مسایل موجود پیش روی مدیران فروشگاه ها، خرده فروشان و همچنین خریداران، پرداخته و راه حلی برای این مسایل تحت نرم افزار یکپارچه باران 360 ارایه نموده است.

ویژگی ها و مزیت های شاخص راهکار مدیریت سازمانی

برخی از ویژگی ها و مزیت های شاخص راهکار مدیریت سازمانی فروشگاه ها و هایپرمارکت های زنجیره ای باران360
در باران 360 این امکان وجود دارد که سطوح عملیاتی نامحدودی در نرم افزار با یکپارچگی کامل تعریف کنید. سطوحی مانند صندوق فروش (آنلاین و آفلاین) ، سرور فروشگاه/ مراکز پخش، دفاتر ناحیه، شرکت و هلدینگ. فروشگاههای زنجیره ای اتکا با گستره بیش از 700 فروشگاه در سراسر کشور و 1100 فروشگاه اتکا محله و چندین سرور ناحیه نمونه اجرایی از این قابلیت ویژه می باشد.

همچنین نرم افزار باران 360 دارای نرم افزارهای یکپارچه مالی – خزانه داری – حقوق و دستمزد و اموال و دارای ثابت میباشد و این نرم افزارها بصورت ( WEB-BASED ) قابلیت دسترسی از هر نقطه ای با رعایت پرتکلهای امنیتی را فراهم می آورد. بنابراین مشتریان باران امکان بهره بری از تکنولوژی های ویندوز و وب را در کنار هم خواهند داشت.

انواع مدل های فرانچایزینگ و مالکیت، خرید و فروش

باران360 انواع مدل های فرانچایزینگ و مالکیت، خرید و فروش های درون سازمانی و فرایندهای B2B را پوشش می دهد. امروزه به دلیل ایجاد استراتژی های مختلف در صنوف و بیزنس های مختلف در صنعت خرده فروشی ، بسیاری از برندها با مشارکت کسب و کارهای محلی و استانی به توسعه جغرافیایی خود جامه عمل میپوشانند. در پیاده سازی این استراتژی مدیریت فروشگاههای مشارکتی و فرانچایزر ، نحوه تعامل با نماینده فرانچایز، اعتبارات و مدیریت تضامین فی مابین ، مدیریت قیمت گذاری و جشنواره های فروش بصورت مرکزی از ستاد و نهایتا کنترل موجودی محصولات از عوامل کلیدی و اثرگذار در تصمیم گیری های آتی در این حوزه میباشد. فروشگاههای زنجیره ای پوشاک هالیدی با بیش از 100 شعبه در سراسر کشور نمونه بسیار موفقی از فروشگاههای فرانچایز در صنعت پوشاک ایران است.
ساعت روز کاری فروشگاه و اجرای عملیات فروش، تسویه حساب، گزارش گیری و اسناد مالی بر اساس تاریخ روز کاری (عملیات بعد از ساعت 24) نیز قابل تنظیم است. به بیان دیگر روز کاری تعریف جداگانه ای از روز تقویمی دارد . این امکان برای فروشگاههای خرده فروشی در تاریخ های پیک و همچنین فروشگاههای 24 ساعته اهمیت به سزایی دارد. در فرودگاه مهرآباد تهران پروژه ی ویژه ای با بهره وری از این قابلیت و همچنین سایر قابلیت های نرم افزار باران 360 که در ادامه به آن میپردازیم را اجرا کرده ایم.

باران 360 در فرایند تامین کالا از تامین کننده نیز ویژگی های متمایزی را دارا می باشد.

در فرایند تامین کالا از تامین کننده این امکان  وجود دارد که قرارداد و مصوبه خرید به صورت مجزا از هم بر اساس نوع عملکرد قطعی، امانی و کمیسونی  (مشارکتی) ثبت گردد. تمام این سه روش از ابتدا تا مرحله صدور سند حسابداری در نرم افزار باران 360 کنترل میشود. بدیهی است استفاده از گزارش صرفا جهت کنترل این فرآیندها در نرم افزارهای خرده فروشی خیلی وقت است که منقضی شده است.

در باران360 امکان ثبت قرارداد برای تامین کنندگان محلی (قیمتهای خرید متفاوت برای یک کد کالا به صورت همزمان در شعب مختلف) در نظر گرفته شده است.

در فرایند تامین کالا ویژگی هایی همچون امکان ثبت قراردادهای محلی برای تامین کنندگان سراسری با شرایط و قیمت های متفاوت، امکان ثبت پروموشنهای خرید (مصوبه پروموشن (استاتیک) و سند پروموشن )(داینامیک)،امکان ثبت انواع کسورات خرید و محاسبات اتوماتیک به صورت نامحدود و

داینامیک، امکان تامین کالاهای کمیسیونی بدون رسید انبار و تاثیر در انبارش و جلوگیری از بوجود آمدن موجودی منفی با کنترلهای ویژه و محاسبه اتوماتیک نقطه سفارش کالاها در هر انبار به صورت مجزا بر اساس سابقه فروش نیز موجود می باشد.
بطور مثال بسیاری از فروشگاههای زنجیره ای سراسری برخی محصولات را به علت نوع محصول مثلا لبنیات به صورت استانی و محلی تهیه می کنند که نیازمند قرارداد و شرایط تامین متفاوتی از قرارداد های ملی می باشد.

از فرمت گزارشات قدیمی و کهنه خسته شده اید؟ باران 360 ویژگی های منحصر به فردی در بحث گزارشگیری دارد که در این مورد می توان به گزارشگیری در فضایی متفاوت از قالبهای چاپی استاتیک، اضافه شدن گزارش به درخواست مشتری مستقل از نسخه نرم افزار و عدم وابستگی آن به زمان تحویل نسخه جدید محصول، قابلیت customize کردن گزارشات، انواع فیلترهای پیشرفته و ترکیبی، گروه بندی و مرتب سازی، ایجاد رولها و condition های مختلف در نمای گزارشات، امکان ذخیره تغییرات برای هر نود عملیاتی به صورت مجزا اشاره کرد. اگر در مجموعه خود تیم IT هم دارید شما این امکان را خواهید داشت که در نرم افزار باران 360 گزارشات مختص خود را داشته باشید.

امکان Customize کردن نمای نرم افزار، صندوق فروش و اسناد به دلخواه کاربر با سطح دسترسی از مزیت های بسیار جذابی است که مورد توجه کاربران باران 360 قرار گرفته است. کاربران راست دست و چپ دست- نمای صندوق کافی شاپی و رستورانی متفاوت از صندوق هایپر مارکتی قسمتی از امکانات موجود جهت سهولت کاربری نرم افزار باران 360 و User Friendly بودن است.

از سامانه های مرتبط باران 360 که جز مزایای ویژه و منحصر به فرد این نرم افزار به شمار می آید به سامانه مدیریت هوشمند رویداد، داشبورد اطلاعات مدیریتی، سامانه RFM، سامانه نظرسنجی از مشتریان، فاکتور دیجیتال، پرتال ویژه تامین کنندگان، پرتال مشتریان، راهکارهای ویژه انبارگردانی و ثبت اسناد انبار مبتنی بر PDA، راهکارهای سخت افزاری و نرم افزاری یکپارچه جهت نمایش کالاها در فروشگاه مبتنی بر صفحات لمسی، ویترین و کاتالوگ های دیجیتال، کیوسک Self-Order،نرم افزار موبایل با قابلیت ثبت سفارشات به صورت اتوماتیک میتوان اشاره کرد که در اینجا به برخی از آنها می پردازیم.

سامانه مدیریت هوشمند رویداد( Smart Event )

اطلاع رسانی عملکردی به مدیران میانی و اطلاع رسانی شاخصه های کلیدی عملکرد به مدیران ارشد سازمان از ویژگی های باران 360 است که دستیار بسیار خوبی برای مدیران فروشگاه های زنجیره ایست. همچنین مدیریت وظایف و کارتابل بسیار مناسبی با قابلیت اطلاع رسانی امور انجام نشده به مدیران بالادستی است.
داشبورد اطلاعات مدیریتی که شامل: گزارشات خطی، گزارشات تحلیلی و تصمیم ساز و تعریف شاخصه های کلیدی عملکرد و نتیجه است.
نمونه اجرایی از صندوق های Cashier less در تله کابین رامسر پیاده سازی شده است. مشتری بدون نیاز به صندوق دار خود قادر به check-out است . در رستورانها-قنادی ها از کیوسک های Self-order جهت اخذ سفارش از مشتری استفاده می شود که این امکان در نرم افزار باران 360 وجود دارد. اینها تنها برخی از ویژگی ها و وجوه تمایز باران 360 با سایر نرم افزارهای موجود در صنعت خرده فروشی است.
پیشرفت های روزافزون، سرعت تغییرات در حال وقوع، تولیدات و ارایه محصولات جدید، راه اندازی و گسترش کسب و کارها و فروشگاه های زنجیره ای و همچنین گسترش آگاهی و نیاز و تغییر خواسته و تقاضای مشتریان ما را بر این میدارد تا همیشه در حال تغییر، بهبود، به روز رسانی و ارتقا باشیم تا بتوانیم جایگاه خود را به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت خرده فروشی حفظ کرده و نیاز بازار را برآورده سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *